Header Ads


Terkini

Hindraf yakin boleh bantu PH menang 31 kerusi Parlimen

KUALA LUMPUR: Hindraf yakin dapat membantu Pakatan Harapan (PH) memenangi undi kaum India dan menawan 31 kerusi Parlimen serta 59 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

Bagaimanapun, pengerusi kumpulan hak asasi kaum India itu, P Waythamoorthy berkata, kejayaan Hindraf itu dibuat “berdasarkan andaian” persempadan pilihan raya kekal sama dan pengundi Cina serta Melayu masih menyokong PH.

“Saya boleh memberi jaminan kepada anda, Hindraf akan turun padang dan berkempen untuk Pakatan,” katanya dalam forum menjatuhkan kerajaan sedia ada pada PRU14, malam ini.

Turut hadir ialah ahli DAP, Datuk Zaid Ibrahim dan Presiden Amanah, Mohamad Sabu.

Waythamoorthy yakin 16 daripada 31 kerusi Parlimen itu pasti menjadi milik Hindraf, termasuk kerusi Bagan Datuk yang disandang Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Naib presiden Umno itu yang sedang menggalas tugas timbalan presiden, menewaskan calon PKR, Mahdi Hasan dengan majoriti 2,108 undi pada PRU13.

Waythamoorthy berkata, kerusi Parlimen itu mempunyai lebih 9,000 pengundi India.
“Bagan Datuk ialah kerusi luar bandar dan kaum India di sana akan dengar cakap Hindraf.
“Hampir setiap keluarga luar bandar di negara ini berkait dengan Hindraf dalam satu atau lebih banyak cara dan kami boleh memberi jaminan tiada undi akan diberikan kepada BN.”

Tiada ulasan