Header Ads


Terkini

Susahkan rakyat, Selangor gagal jaga air

Oleh Irmohizam Hamzah 

 Kerajaan Selangor tidak serius dalam memperjuangkan hak rakyat di Selangor apabila masih gagal untuk menyelesaikan isu air.

Bukan sahaja tidak serius malah ini membuktikan bahawa kerajaan negeri Selangor tidak dapat menyediakan penyaluran air bersih untuk rakyat Selangor secara konsisten.

Ramai rakyat di Selangor menderita akibat ketidakcekapan kerajaan PKR untuk menguruskan air Selangor.

Kegagalan mereka untuk menyediakan keperluan paling asas ini bukan sahaja menjejaskan rutin rakyat, malah turut mengancam perindustrian di Selangor. Ini adalah sesuatu yang serius dan wajar diselesaikan dengan segera.

Selain itu, peniaga-peniaga kecil dan golongan muda yang mula memulakan perniagaan pasti akn merasai kesulitan jika berlaku ketiadaan air.

Hentikanlah bersandiwara dengan rakyat dan memberikan persepsi buruk terhadap kerajaan. Kerajaan PKR hanya perlu segera memberi penawaran harga untuk pengambilalihan.

Jangan jadi angkuh politik dengan menjadikan rakyat Selangor sebagai mangsa keadaan. Fikirkanlah kebaikan bersama seperti yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional yang sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat.

* Datuk Seri Irmohizam Hamzah adalah wakil rakyat BN bagi Kuala Selangor

Tiada ulasan